Från Julgrans pyntning till livräddning

Även om livet för människor känns korta så känns ju kanin år otroligt, otroligt korta. Man tror att kaniner kommer leva länge och "min lilla kanin kommer aldrig dö" kan man tänka ibland. Men idag fick jag mig en dos av att vad som helst kan hända och även om det känns som attt ens kanin ska leva för evigt så kommer den verkligen inte att göra det, tyvärr.

När jag står och pyntar julgranen så kommer min lillebror nerspringande och säger att min kanin inte verkar må bra, han ligger på golvet av buren och verkar inte alls kunna resa sig. Jag springer upp och känslan när jag ser min lilla älskling ligga på golvet och kämpa för sitt liv är totalt hemskt. Jag vet att jag haft honom länge nu och att han börjar bli gammal och hans tid börjar närma sig, men på något sätt tänker man endå att nej min lilla älsklings kanin kommer att leva för evigt.

Han var jätte mager vilket var otroligt konstigt eftersom vi vet att han har ätit, men något har tydligen gått snett, vilket fall vi börjar tänka och tvingar i honom lite vatten och lite mat och hoppas att det ska hjälpa, efter ett tag så börjar han se ut som att han mår bättre, han kunde stå och nästan röra sig runt på golvet. Så nu håller vi honom under uppsigt och hoppas att allt ska lösa sig. Jag vet inte alls om han kommer att bli bättre, men jag får väl helt enkelt vara beredd på både och bara hoppas att han klarar sig, iaf ett litet tag till, vill ju inte förlora honom även om jag nu insett att det faktiskt kommer att hända. Den här lilla kaninen var det allra första husdjuret jag haft i mitt liv så det är även första gången jag får känna känslan att kanske förlora honom. Det är otroligt hur mkt kärlek man faktiskt kan känna för ett husdjur! Ens husdjur är ju ens små älsklingar som man alltid kan gosa med, mysa med och älska otroligt mycket.

Så nu blir det helt enkelt att hålla koll på honom ett tag till och bara hoppas att han blir bättre! Massa kärlek till min lilla älskling Stoffe! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback