Livet

Man kan inte få allt man önskar sig här i livet, det vet jag. Om man vill ha något så får man se till och jobba för det. Men ibland önskar jag att man bara kunde knäppa med fingrarna och så fick man allt man önskar sig. Allt man saknar här i livet, saker som alla andra har men som man själv saknar.
Men då är det bara att inse att livet inte är rättvist, ta sig i kragen och fortsätta att gå.
Och bara att hoppas att om man håller ut tillräckligt länge, så man får det man helst av allt önskar sig!
 
"Jag har somnat ibland och hoppats att vakna som nån helt annan, ett bättre jag.
Jag har tappat tron, jag har levt bredvid, jag har gått på lina hela mitt liv.
Men åren går och man lär sig leva med dom kort som delats ut.
Vågar jag säga att jag tror på ödet och allt får en mening tillslut.
Tänk om allt är som det ska, ingen annan jag borde va.
Ttänk om allt, all drama all skuld var steg på världen som leder mig hem,
där tårar blir till guld.
Dra en lott ur den svarta hatten be om tur be om nåd.
För nåt gick sönder men nåt blev helt.
En del kan man aldrig förstå"

Kommentarer
Din Ponny(You know who)! ;) säger:

Livet kan vara tuff mot en, men den påminner oss också om att vi kan kan styra oss mot bättre tider så länge vi har ett mål att sträva efter. Utan ett mål, blir det svårt att veta vilka vägar man ska ta och man kan lätt tappa bort sig själv och bli kvar i en tid man inte vill vara i. Därför är det viktigt att hela tiden ha mål att sträva efter!
Målen behöver inte vara stora eller komplicerade. De kan vara små och simpla, så länge de leder våra liv åt rätt riktning.

2013-01-04 | 03:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback