Mitt nyår

Ja som överskriften säger så tänkte jag berättade lite om hur min nyårsafton var!
Jag hade en lugn nyår med familjen, min mamma, mina 2 bröder och ena brorsans flickvän!
 
Under dagen hände inte speciellt mkt, mamma höll på största delen av dagen med att förbereda maten, en super god 3 rätters middag. Fast innan det så var hon och jag ute och handlade lite raketer och smällare och såna saker som är ett måste när det kommer till nyår enligt min mening! :)
Jag handlade inte jätte mkt utan handlade lite smällare för sammanlagt 50kr, köpte lite tanks, flugor, tigerraketer och gröna bollar. Bara småsaker alltså, inga stora läskiga raketer, dom fick mamma stå för :P
 
Sen vid 6 tiden så var det dags att äta mat och mamma hade nu planerat den här middagen i veckor och la ner tid och själ i den vilket gjorde den otroligt bra, riktigt god 3 rätters middag hade hon fått ihop.
 
Förätt: Krustader med kantarell stuvning
Huvudrätt: Stekt oxfilé med potatisgrattäng och bearnaisesås
Efterrätt: Ugnsstekta äpplen med kanel och socker och hemmagjord vaniljsås
(men eftersom jag varken gillar varma äpplen eller kanel så åt jag ist fruckkocktail med vaniljssåsen)
 
Otroligt gått och man var ju mätt som aldrig förr efter det, sen när vi hade ätit den goda maten så spelade vi lite sällskapsspel och först ut var spelet Sverige som då är ett frågesportsspel om Sverige. Jag är dock sämst på frågesport så jag förlorade självklart, stort haha, men jaja jag gillar att spela ändå, även om jag alltid förlorar :P
Men eftersom att det spelet var lite för svårt, speciellt för min 9-åriga lillebror så spelade vi även spelet Genie junior som också är ett frågesportsspel fast för barn. Dock förlorade jag där också men jaja man kan inte vara bäst på allt hehe :P .... Vi hade trevligt när vi spelade och det var huvudsaken.
 
Sen när vi hade spelat klart så var klockan ca halv 10 så för att fördriva tiden så satte jag och min lillebror på filmen Modig som vi båda tyckte var riktigt bra. Jag hade förväntat mig att den skulle vara bra så jag hade rätt.
Efter filmen så var det dags för fyrverkerier så vi drog ut och började smälla, men tyvärr så la alla våra tändare
 
inprincip av så det tog en jäkla tid att smälla, sjukt irriterande så efter 50 min gav vi upp och jag hade då hälfte av mina smällare kvar. Men vi hade fått iväg lite raketer iaf plus att vi fick ju se en massa från andra så det var ju nice.
 
Så till det stora hela så hade jag en riktigt mysig nyår och nu e det dags att ta sig an 2013! :)
 
 
Ha det bäst
hälsningar// Mikamey
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback