Tankar

När man på nätterna sitter uppe och börjar fundera alldeles för mkt, börjar gräva i känslor och tankar som man egentligen borde låta bli. Så kan en så enkel sak som en helt random text få en att må bättre. En text som man inte alls vet vart den kommer ifrån, vilket kanske gör den ännu mera trovärdig, text som andra kanske tycker är fjantig. Men för mig så är den just nu en räddning från att gå alldeles för djupt in i mina egna tankar.
 
"När du känner dig ensam och ingen bryr sig, läs då detta eftersom att det är helt sant:
Varje kväll tänker någon på dig innan den somnar. Minst 25 människor i denna värld älskar dig.
Den enda anledningen till att någon någonsing skulle tycka illa om dig är för att de vill vara precis som du.
Det finns minst 2 personer i denna värld som skulle dö för dig. Du betyder allt för någon.
Någon som du inte ens vet existerar älskar dig.
När du gör det största misstaget någonsin, kommer något bra av det.
När du tror att världen har vänt dig ryggen, ta en titt.
Kom alltid ihåg komplimanger du fått. Glöm oförskämda kommentarer." 
 
Jag väljer att ta åt mig av detta för jag vet att det ligger en viss sanning i det, antagligen inte i just allt, men i vissa saker.Så på något sätt ger den mig en viss tröst och en viss kärlek! Man ska älska och tror på sig själv helt enkelt, man är unik och fin på sitt eget sätt och om andra människor runt omkring inte ser det. Så är det synd om dom!
 
With love
Mikamey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback